lördag 31 december 2011

En händelse ett förstört liv

Jag tänkte berätta om en vän, en vän som var stark men väldigt missnöjd!
Jag träffade henne under en hemsk händelse i mitt liv.
När jag träffade henne första gången, så fick hon mig på något sätt att må dåligt.
Men till sist så började jag lyssna på henne, jag började förstå mitt problem!
Jag hade redan förlorat allt, och jag hade inget att förlora heller.
Jag började göra ett mål, ett mål som kunde fått mig att dö.
Ingenting kunde stoppa mig då, jag och hon blev vänner på ett märkligt sätt...
Det jag aldrig fattade vad att hon begärde hemska krav, krav som jag aldrig skulle överleva.
Jag lyssnade på henne jämnt och ständigt men ändå så var hon aldrig nöjd.
Jag gjorde allt för henne, det jag aldrig fattade var att jag aldrig levde då.
Det ända jag gjorde då var att träna, träna, träna lite ljug då och då, försöka att le.
Men framför allt så förstörde jag min egen kropp!
Jag åt inte ett skvatt, jag rörde inte ens min blick efter mat.
Min vän A, eller rättare sagt Anorexia som hon kallade sig, levde inom mig.
Hon åt inom mig, hon gjorde stora hål, det är dom som jag kampar för att laga!!
För jag vill leva mitt liv utan min vän ANOREXIA...

1 kommentar:

Vanjavit sa...

Jag lovar dig, du kommer segra. För du är stark. Och jag står på din sida, hela tiden. Finns här för dig.
Lyssna inte på din anorexi, syster, Lyssna på den kreativa du, som älskar att måla. Lyssna på oss, mig och familjen, dina vänner som finns runt omkring. Du kommer att fixa det, och så du vet. Du är inte ensam.
<3