måndag 29 oktober 2012

Envis som jag är

Envis som jag är tog jag inte några av mina tabletter igår, inget! Jag kan verkligen inte sova och som vanligt sitter man uppe och ugglar på natten. Som tur var är det iallafall morgon nu och jag sitter och fryser rumpan av mig tyvärr mår jag säga så. Snart ska jag iallafall duscha och värma mig, det blir skönt. Vet inte längre hur jag får tiden att gå, jag har sådan ångest på kvällen att det ända man kan tänka på är vad man måste göra, vad man bordes göra, varför jag inte gör det, varför jag är lat att leva vidare och varför jag kämpar när jag ändå kommer misslyckas? Men sanningen är helt enkelt att jag måste radera alla ångest tankarna jag får, alla dumma planerna, allt, allt som kommer in i min skalle. Men varför så envis? Varför kunde jag bara inte ta en tablett på kvällen? Varför kunde jag inte frågat på dagen så jag slapp min djupa ångest? Varför? Men jag gjorde mitt val och jag tog inget. Inte min allergi medicin, inte min nya tablett vad den nu heter och inte min natt medicin. Inget, inget, inget! Nu är det måndag tror jag och den här veckan ska jag sätta mina nya mål och jag ska försöka klara av dom så gott jag kan. Jag ska försöka, jag ska göra det här på mitt sätt, ska göra så jag mår bra, ska kämpa vidare och få bort ångesten på mitt eget sätt. Allt ska vara på mitt sätt och ingen annans. Ska klara mig en vecka utan medicin, ska försöka äta så bra jag kan, bara äta helt vegetariskt, inget godis, absolut inget godis för hur ska jag då kunna få mina magrutor? Nej ärligt! Jag måste klara det här. Så målen är då?

  1. 1 vecka utan medicin
  2. Äta bra, helt vegetariskt. Kommer jag klara eftersom de är bara kyckling annars!
  3. Inget godis, skriver det som en ensam 3a eftersom ett monster alltid är det
  4. Träna hela veckan
  5. Klara målen så gott jag kan
Det var mina mål denna vecka om de inte ändras men det tror jag inte, om jag skulle råka äta godis, dricka lite cola, ta min medicin då skriver jag om alla målen helt. Annars kommer jag klara det här super bra!

Inga kommentarer: