måndag 24 juni 2013

Jag har snart slut på all energi

Hur ska jag förklara det här... Jag ber och skriker om hjälp, för jag har blivit sämre. Men det går inte, jag kan inte säga att jag mår dåligt längre. Folk går vidare, jag går bakåt. Jag som har kämpat upp till min framtid, bara för att få se den. Kunna få känna att den var jag värd, den finns, jag behöver bara kämpa och vara stark. Jag ser den inte längre... Jag somnade, jag råkade blunda, jag var trött och jag behövde bara sova. Jag får aldrig sova från mitt liv, jag försöker säga förlåt men allt kommer ändå bara fram till att det var mitt fel. Jag blundade, jag tyckte allt gick bra och livet rullade på. Jag mådde bra, jag var frisk, hade inte så ont som jag brukade... Men jag hade fel, det väntade bara en dag sen var allt bra över. Mina vänner lämnar mig en efter en, inga förstår mig längre, inga vet vad som händer mig, inga vill höra och jag förlorar dom. Det finns också personer som bryr sig om mig, vill veta vad som händer. Men hur skulle jag förklara hur dålig jag har blivit när jag har dom mest underbaraste personerna som bryr sig om mig, tar hand om mig och verkligen försöker.. Men som bara hjälper mig för stunden, för när jag blir ensam igen mår jag lika dåligt och ibland sämre. Jag önskar bara ni förstår att när jag pratar med er, sitter och ler, skrattar, alla dom fina minnen ni gett mig dom är så underbara att jag knappt fattar att dom är mina. Så jag tackar verkligen för allt, att ni kämpat med mig såhär långt. Men sen måste alla förstå att jag kanske inte orkar så mycket, att jag inte är så stark som ni tror jag är. Senast idag kollade jag på mitt sjuka bleka ansikte och sa "du klarar det, bara lite till". Du får snart vila, snart när dagen är slut får du sova. I morgon är det en ny dag och du klarar den också. Men hur många ska jag orka med den lilla energi jag har?

Inga kommentarer: