söndag 30 november 2014

17 år är en siffra som... Jag inte vill se

Hur ska man överleva en kamp man redan förlorat?
Hur ska jag få mina svar när jag vet vilka svar som redan väntar mig?...
Hur ska jag orka kämpa när jag redan sagt flera år tillbaka, jag går på krafter jag inte har, jag har inga krafter kvar, hjälp mig... Jag orkar inte!

Varför tar dom mig aldrig på allvar?
Varför ger dom mig sina kalla svar?
När dom vet att det är till någon som ligger och dör...

Varför kämpar jag när inga bryr sig?
Varför kämpar jag med att någon ska tycka om mig, när jag redan vet att dom hatar mig?
Forever...

Varför bryr jag mig ens om det här?
När ingen ens har en fråga hur jag mår...

Varför tror jag fortfarande på att jag lyckas övertala någon?...
När mina 16 år har gått och jag är inte ens välkommen någonstans....

Snart är man 17 år och jag känner mig mer död, mer begraven levande och mer ovälkommen trasig människa som vill att någon bara ska lyssna....

Inga kommentarer: