tisdag 3 mars 2015

När är det okej att ge upp?

Jag har så många frågor.. Men alla innehåller frågetecken

När är det okej att ge upp?
När får jag sluta gå i motvind?
När får jag återhämta mig?
När får jag börja leva?

Varför dras jag med i livet med orättvis och självskadebetende som sparkar mig i magen varje dag, varför måste jag leva i det ni kallar bra, om ni bara visste hur jag gråter varje dag, om ni kunde höra mina rop på hjälp, skulle ni ändra er? Skulle ni se mig? Hade det gjort någon skillnad? Hade jag fått hjälp? Men det känns som man försöker skrika genom alldeles för många dörrar ifrån er, men jag hör er skratta och det känns som jag inte är bortglömd. Bara någon ni inte vill se, någon som ni inte kan hjälpa, men ni vet.. Men bara för att man vet saker behöver man inte göra något åt saken och det är precis så läget har blivit.

Inga kommentarer: