lördag 24 december 2011

Det är jul♥


Äntligen är julen här, ingen snö det bara töar. Den försvinner som luft från te, det röker snö upp till tå, fryser till frost inte ens det. Det ända som finns är klappar, inte under granen och inte under soffan, den är på marken, inte ute, inne där det är varmt. Innan julens tv, är det gott, mycket godis och julmust, doften av russin är ljuvlig, samma sak med glöggen som står på bordet! Efter julens tv, tillsammans med godiset är det dags, julklapparna på marken är värda att öppna, öppnas för alltid! Öppnas från det vackra omslagnings papperna, som dom har gömts sig i månader, vissa kanske mer än ett år. För många är julen det bästa på året, för vissa barn är det de bästa som finns, klapparna, tomten, julgrannen, och kanske gröten. Eller så är det tiden, tiden för att få sina paket, den långsamma och tröttsamma väntan, som tycks vara omtyckt eller tvärtom, inte vet jag, men längtan håller ett tag till. Jag måste vänta och kanske uppleva de ord jag själv nyss har skrivit! Det ända jag kan säga nu är "Det är jul"!♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Vanjavit sa...

Tack du finaste, och alla andra ni för en underbar jul <3 Tack för julklapparna jag fick av dig, är glad du gillade min också.
<3<3<3