måndag 30 september 2013

Alla frågor har inte svar

Det ligger fortfarande frågor på hyllan, frågor jag vill ha svar på. Men lika mycket som jag vill ha svar på mina frågor vill andra också ha svar på sina. Vi alla har frågor, vi alla har eller hade, vi alla vill, vi alla vet att vi inte kommer får svar på alla. Vi vet att på natten bär vi drömmar, frågor som vi vill ha svar på, vad betydde denna dröm? Vad är svaret? Får vi någonsin veta? Får vi någonsin bära svaret? Jag vill, jag vill så gärna veta.. Men en underliggande tanke finns nog varför vi inte får eller bör veta. Vi skulle nog aldrig förstå, vi skulle nog vara rädda för att förstå vad som menas. Allvaret, leken, tiden, döden, kärlek, vänskap, saknad, förlust, familj. Det är nog meningen att vi inte ska veta, inte vissa saker i alla fall. Denna frågan kan just tillhöra det som inte går att besvara på, frågor utan svar.

Inga kommentarer: