fredag 13 november 2015

Tillslut är hon borta

Jag känner mig drunknad i tankar
Dränkt i all mänsklighet 
Ord som saknar betydelse
Opersonliga dagar skapas
Ska allt sluta? 
Ska allt få börja?
Ska minnen ätas?
Eller är allt en oätbar och frågelös fråga, som jag ställer mig?
Jag känner mig trött över alla suddiga frågor 
Trött över att vakna 
Trött över att tänka över saker som styrs av andra

Men saken är den att allt styrs så fel
Vart kommer jag?
Vart står jag när andra styr mitt liv?
Förstör mina enda känslor..
Förstör min värld
Suddar ut mig
Även fast dom inte vet det...
Vem är Fanny då?
Vem är jag?
När alla låter mig försvinna utan att dom ser det...
När jag förändras, skulle ni förstå vem tjejen jag var?
När den enda Fanny kommer vara ett blått öga borta...
Kommer folk ångra sig?
Eller kommer allt bli så mycket bättre, när Fanny inte finns.
För hon vet, hon vet...
Att hennes liv förändras varje minut
Hon vet att hon aldrig skulle fått vara den hon egentligen var
Den växer...
Tillslut är hon borta

Inga kommentarer: