lördag 21 januari 2012

Vilken härlig natt, kanske inte!

Jag låter mina vingar flyga, jag låter mina drömmar drömma.
Om det bara vore så, har varit uppe hela natten och inte sovit en blund.
Visst jag tog inte någon nattmedicin men den har aldrig funkat i alla fall.
Jag behöver ingen nattmedicin, nattmedicin är inget för mig.
Men jag hatar verkligen att vara uppe hela natten, speciellt när man sist var uppe till tre på morgonen, och sedan mardröm efter det. Härligt och sen vaknar men 12 på morgonen och det är redan dags för lunch, missade frukosten åh.
Sen har jag inte nämnt dom andra dagarna, lika sent dom med två till tre och som otur fem.

Nu har man varit uppe hela natten, toppen men nu missar jag inte frukosten i alla fall.
Det är rena mardrömmen att se timmarna ticka och så har man gett upp med att somna.
Man hittar idéer och är super pigg, pigg som en gris, som man brukar kalla det.
Man ligger i sängen och väntar på att tiden ska gå, att man ibland plötsligt sätter sig upp eller börjar gå omkring i sitt rum med idéer som är omöjliga att uppfylla. Man går och plockar bland böcker men man hittar oftast inga, för då plötsligt orkar man inte lyfta boken.
Det är ett helvete när man är uppe jämnt på natten.
Jag vill sova, jag är ute efter sömn.
När jag tänkte skriva sömn, tänkte jag på hämnd.
Man brukar ofta skriva just i en sådan mening.
Men åh så trött man är, fast ändå är man så himla pigg.
Varför pigg och inte trött, men såklart blir jag trött senare på dagen.
Härligt, en så vacker dag, det skiner ute.
Vart är solen Fanny, klockan är 6:46 just nu, det finns ju ingen sol då.
Pucko, såklart det är ju sten mörkt ute och säker is kallt.
klockan är ju tidigt på morgonen, tur för mig orkar inte vara pigg samtidigt som man är trött.
Jag kan ju räkna får, ett får, två får, tre får, fyra får, fem fem får, nej ärligt det funkar inte.
Även om jag skulle somna skulle jag ändå behöva gå upp om en timme eller så.
Ärligt, ärligt, ärligt, nu måste jag ärligt sluta skriva, annars blir det ärligt en bok.
Sov sött, ett tag till snart kommer tuppen och gal, eller galler. Eller hur man säger vad den gör, skriker kanske, gal, galler, sjunger, hostar, fnyser, tramsar eller galler igen.
Sov söt några timmar till, snart är det dags att hoppa upp igen, som man gör varje morgon.
Vakna med, vakna med, vakna med the voice. Rix fm bäst musik just nu.
Vakna med reklam, eller dricka kaffe i sin gamla, gamla stol och dricka kaffe i sin gamla, gamla frusna is te mugg. Inte vet jag, börja med de gamla rutinerna eller i sina o rutiner, eller kanske i sina nya rutiner, eller kanske påhittade rutiner. vakna på rätt sida nu, nej vilken sida vakna jag upp med, men åh jag kan bara vakna på ena sidan, annars får jag en vägg i huvudet. Men då finns det ju två sidor, den ena sidan får jag ont i huvudet, och då är det en dålig sida, och om jag vaknar på den andra sidan då får jag ingen vägg i huvudet och då har jag en bra sida.
Då är det problemet löst, yippi yoppy yey.
Nu är klockan 7:08 då är det dags att gå till skolan alla skolbarn, vänta det är fredag nae det var det igår det är ju lördag, men gud så smart man bliv. Men vänta det är tvätt idag, åh det kommer jag ihåg det betyder att jag blivit smartare, yey så smart man är. Men herre gud, nu är jag ännu smartare och jag har ett minne nu också om vad som hände igår. Jag vakna ju vid 12 tiden, och jag missade frukosten och då missade jag mina morgons tabletter åh, dom är ju jätte viktiga.
Äsch de får jag ta idag, och alla dagar framöver.
Nu hörde jag RIX FM igen på tv, är den så känd nu också.
Har hört den typ två gånger på en 1 sekund.
Nej men, sov sött vakna torrt.

4 kommentarer:

Vanjavit sa...

Fanny, min fanny. Slarva inte med medicinen. Sömn är viktigt för att orka slåss mot våra demoner.

♥♥♥

FeennyyKatt sa...

Mmm, vet men den funkar ju aldrig.♥♥♥

Vanjavit sa...

Men någon gång kanske det gör det ♥♥♥

FeennyyKatt sa...

Ja det har du rätt i ♥