måndag 23 januari 2012

Jane Austen-stolthet och fördom


Jane Austen föddes 16 december 1775 död 18 juli 1817, en gammal författare.
Jag såg filmen stolthet och fördom och efter det såg jag om den flera gånger.
Jag bestämde senare att jag ville hitta boken, vilket jag gjorde på erikshjälpen.
Det är ju synd att man inte kan köpa dom i vanliga affärer längre, men man kan alltid hitta dom begagnade. Det jag har förstått nu efter jag sett filmerna och läst böckerna är att det handlar mycket om giftermål och så mycket piano. Men hon skrev väldigt modernt.
Jag rekommenderar både att läsa och se filmerna.


2 kommentarer:

Vanjavit sa...

Du kanske skulle ta en sväng förbi antikvariatet som ligger bredvid Vaxkupan i stan :) Där har de ju gamla böcker också :) <3

FeennyyKatt sa...

Det ska jag göra <3